دکتر سیده سعیده اسدی متخصص زنان و زایمان جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان دارای بورد تخصصی

دکتر سیده سعیده اسدی متخصص زنان و زایمان جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان دارای بورد تخصصی

Promsu Logo
مقالات و آموزش
خواب راحت در بارداری

شایعترین علل بی خوابی در بارداری
هر چه بارداری به مراحل پایانی خود نزدیکتر میشود مشکلات و عوارض جانبی آن نیز افزوده میشود. با پیشرفت بارداری به مرور داشتن یک خواب راحت شبانه برایتان رویا خواهد شد.
 برخی از مهمترین علل بی خوابی در دوران بارداری
 نیازمکرر به تخلیه مثانه به علت فشار رحم روی مثانه
تنگی نفس به علت فشار ناشی از رحم به دیافراگم
کمر درد
گرفتگی عضلات پا
سوزش سر دل
یبوست
افزایش ضربان قلب
استرس و نگرانی به دلیل نزدیک شدن موعد زایمان
سابقه ابتلا به اختلالات خواب پیش از دوران بارداری
چگونه بر بی خوابی غلبه کنیم 

البته داشتن یک خواب راحت و عمیق شبانه در دوران بارداری غیر ممکن است اما می توان به بهبود و افزایش کیفیت خواب شبانه کمک کرد:
  • مصرف مواد کافئین دار مانند قهوه شکلات نوشیدنی های گاز دار را کاهش دهید
  • آب و مایعات فراوان بنوشید اما مصرف مایعات را از ساعت 3 تا چهار بعد از ظهر کاهش دهید
  • از مصرف غذاهای سنگین و پر ادویه در وعده شام خودداری کنید
  • از چرت زدن های متوالی در طول روزبه جز در صورت احساس خستگی مفرط خودداری کنید
  • روزانه حداقل به مدت ۳۰ دقیقه به انجام ورزش‌های سبک یا حتی فعالیتهای معمولی مانند کشیدن جاروبرقی بپردازید
  • به منظور پیدا کردن یک موقعیت راحت و مناسب در هنگام خواب از بالش های متعدد استفاده کنید
  • یک ساعت قبل از رفتن به بستر بهفعالیت های آرام بپردازید ،از قرار گرفتن در معرض نمایشگرها مانند تلویزیون تبلت یا تلفن همراه خودداری کرده و به جای آن مطالعه کنید
  • دوش آب گرم بگیرید و یا به یک موسیقی آرام گوش دهید
  • به تکنیکهای تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق و انجام تمرینات تن آرامی بپردازید
  • محیط خوابخود را بیش از حد گرم نکنید
  • چند قطره روغن اسطوخودوس روی بالش خود بچکانید
  • برای تسکین درد کمر و رفع گرفتگی عضلات ساق پا از کیسه های آب گرم استفاده کنید
  • برنامه منظم برای رفتن به بستر ایجاد کنید
  • از مصرف دخانیات بپرهیزید
  • اتاق خواب خود را تا حد امکان تاریک نگه دارید
  • پیش از رفتن به بستر از خواندن مطالبی پیرامون تولد نوزاد مانند مجلات چیدمان سرویس اتاق نوزاد و یا کتابهایی در رابطه با رشد جنین و ... خودداری کرده و به جای این کار افکار خود را بر روی خواب و نیا زتان به آن متمرکز کنید.

کروکی آدرس ما بر روی نقشه
تهران ، نرسیده به فلکه سوم تهرانپارس ، کوچه داروخانه مینا ، پلاک 114 ، واحد 10
تلفن : 76700518
ساعات کار مطب : شنبه یکشنبه سه شنبه چهارشنبه 4.5 تا 8 شب
info@drasadiclinic.ir
www.drasadiclinic.ir